AMAÇ
Dünyanın değişim hızı, bilginin yayılımının sınırlarının genişlemesi, toplumsal ihtiyaçların çeşitlenmesi ve dijital teknolojilerin yaşamın her alanına yayılmış olması göz önünde bulundurulduğunda üniversitelerin de bu değişim sürecine entegre edilmesi gerekliliği söz konusudur. Yeni ve yaratıcı yollar geliştirmek, öğrenci merkezli bir süreç yürütmek, bunları yaparken kalite süreçlerinin birer parçası olmak ve öğrenme çıktıları ile süreci desteklemek amacıyla bu etkinlik planlanmaktadır. Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) de Bologna sürecinin de bir parçası olarak söz konusu yaklaşımla öğrenme ve öğretimin geliştirilmesi ilkelerini yayınlamış ve yenilikçi öğrenme süreçlerine yönelik kurumsal liderliğin önemine vurgu yapmıştır. Bu kapsamda üniversitelerimizin yenilikçi öğrenme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının üniversiteler bünyesinde yaygınlaştırılmasına öncülük etmeyi amaçlamaktadır. Farklı öğrenci ihtiyaçlarını baz alan, öğretim elemanlarının akademik gelişimini destekleyen, kurumlar arası işbirliğine önem veren ve bunu yaparken dijitalleşme süreçlerinin eğitiminin ayrılmaz bir parçası olarak sisteme entegrasyonunu sağlamayı hedefleyen bir bakış açısı ile etkinliğin kurum, öğretim elemanı ve öğrenci arasında yaygın etkileşim sağlaması beklenmektedir.
Bu amaçlar doğrultusunda katılımcılara;
-Yenilikçi öğrenme yaklaşımları hakkında bilgi vermek, kullanımını yaygınlaştırmak,
-Yenilikçi ölçme ve değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgi vermek, kullanımını yaygınlaştırmak,
-Öğrenme çıktısı yazım sürecini kolaylaştırmak,
- Öğrenci merkezli yaklaşımları benimsetmek,
- Sonucun yanında süreç odaklı hareket edilmesini yaygınlaştırmak,
-Öğretim elemanlarının akademik gelişimlerini desteklemek,
-Kalite ve akreditasyon süreçlerine entegrasyonun sağlanması hakkında bilgi verilecektir.
KAPSAM
Yenilikçi öğrenme süreçleri, eğitim-öğretim aşamalarının (okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim) tamamında önemli olup dünya genelinde pek çok uygulama örneği yürütülmektedir. Bu kapsamda ilgili etkinliğin üniversitemiz bünyesinde de gerçekleştirilerek çağdaş yaklaşımların ülkemiz genelinde de yaygınlaştırılmasına aracılık etmek amaçlanmaktadır.
Proje kapsamında toplumla işbirliğinin yanı sıra üniversiteler genelinde, öğretim elemanları ve öğrenciler arasında da akran işbirliğinin sağlanmasını da içeren bir etkileşim oluşturulması amaçlanmıştır. Proje ayrıca BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri kapsamında eğitimin nitelikli hale getirilmesi amacı da taşımaktadır. 2001 yılından bu yana sürdürülen Bologna süreci ile de eğitimde kalite standartlarının oluşturulması adına yükseköğretim kurumlarında kalite ve akreditasyon çalışmaları artış göstermiştir. Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun da kurulması ile süreçlerin yaygınlaştığını görmek mümkündür. Kalite güvencesi yükseköğretimde eğitim, öğretim, araştırma ve idari süreçlerin ulusal ve uluslararası standartları yakalamasını hedeflemektedir.
Bu projede de öğretim elemanlarına 3 gün süre ile verilecek olan yenilikçi öğrenme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımları ile öğrenci merkezli öğrenme sağlanarak çağın getirdiği koşulların yakalanması sağlanacak kalite güvencesinin sağlanmasına da katkı sunacak olan bu süreç üniversitelerin tercih edilirliğini arttıracaktır. Aynı zamanda alanında uzman öğretim elemanlarının da akademik gelişimlerine olanak sağlanacaktır.
Eğitimde yenilikçi yaklaşımlara yönelik verilecek teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalar yapılacak olup sürecin öğretim elemanları arasında da interaktif olması sağlanacaktır. Üniversitemiz öncüsü olacağı bu süreçle 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı boyunca kendi bünyesinde yürütülen derslere yönelik süreç takibi yapacak, yürütülen iyi uygulama örneklerini öğrencilerin değerlendirmeleri sonrasında ödüllendirilecektir.